Monday, January 26, 2009

TeMaN

Mlm dingin,
embun salju
bintang harapan
hala utk kutuju
suatu impian
suatu khayalan
tersentak dgn teriakan
memanggil penuh harapan
mengapa aku hanya membiarkan?
adakah aku
sudah cukup sempurna?
sempurna utk mengatasi segalanya
bersama insan tersayang
adakah semuanya pasti?
atau sekadar bayangan naluri?
mengapa ini terjadi?
pd insan yg x mengerti
erti persahabatan yg....
sejati
atau perasaan hatiku?
yg semakin gersang dgn
kasih syg...
disisih kini...
tapi keyakinanku
pd diri sendiri
membuatkanku semakin bersemangat
untuk
meneruskan perjuangan ini kerana
aku tetap aku!!!
itu inspirasiku
walau..
kau kuterima
walau..
kau kujadikan
teman sejati
kerna aku tahu
kesudahan yg pasti
aku tak mungkin
memilikimu.........
walau
aku menyayangimu
walau
kau mengharapkanku
namun.,
akan ku cuba
utk membahagiakanmu
walau sementara
sehingga kau,
mengetahui dgn sendiri
hakikat yg sebenar...
akan kugarap segala memori
kusimpul kukuh
utk kujadikan
peneman mimpi² indahku..

No comments: