Wednesday, January 14, 2009

Janji Kasih

Sayang.,

Dulu kita pernah bersama.,

Bertungkus lumus menghimpun permata.,

Bekalan menempuh alam remaja.,

Kita kecil kita comel.,

Kita bergelar bunga bangsa.,

Penyambung warisan merdeka..


Lantas.,

Di awal usia remaja.,

Kita susuri jalan berbeda.,

Aku di sini dan engkau di sana.,

Lalu gapaian terlepas.,

Jauh… semakin jauh.,

Dibatasi oleh waktu.,

Aku… yang tak pernah ambil tahu..


Sayang.,

Kelmarin kita bertemu semula.,

Di penghujung lembayung senja.,

Ada keindahan di kala itu.,

Sinar bahagia yang kau pamerkan.,

Tapi… aku alpa.,

Aku tega dengan prinsip.,

Aku… yang dalam kekaburan..


Dan hari ini.,

Kau datang persis perwira.,

Ingin melamar ratu hati.. mungkin..!

Adakah aku ratu itu..?

Maaf.. Aku tidak tahu…


Sayang.,

Bukannya aku terlalu baik.,

Bukan jua terlalu angkuh.,

Namun bagi diri ini.,

Perjalanan masih jauh.,

Lepaskanlah dulu.. kalau kau berkasih..


Kerana.,

Mimpiku belum tertunai.,

Jauh sekali hendak kugapai.,

Daku pergi kerana cita.,

Dan daku berjanji.,

Tatkala menjelangnya sang mentari.,

Aku akan kembali.,

Menjadi penghuni abadi mungkin..!

Tetapi jangan dinanti diri ini.,

Kerana semuanya urusan Ilahi.,


Sayang,

Ingat bilaku kata.,

Takdir.. tak semestinya milik kita!

No comments: