Friday, January 23, 2009

Lima perangai lelaki patut hentikan

1. Stop being so vain!

Bagi lelaki yang terlalu mengambil berat dengan penampilan mereka 24 jam, cukup-cukuplah! Janganlah asyik 'mencantikkan' tubuh atau sibuk bersenam di gimnasium untuk membina otot - macam hendak masuk Pertandingan Mr Universe pula! Penampilan ringkas sudah memikat, okay?

2. Jangan penting diri.

Usah terlalu pentingkan diri sendiri tanpa memikirkan perasaan orang lain. Perangai sebegini akan membuatkan orang menyampah dengan anda!

3. Berhenti membazir masa!

Usia makin lama makin meningkat, jadi janganlah ambil mudah dengan apa yang anda lakukan. Walau apapun, fikirkan masa depan.

4. Cukuplah berpesta!

Kepada lelaki yang terlalu leka berpesta ke sana sini, kurangkanlah. Ramai juga lelaki yang kuat berparti terutamanya di hujung minggu. Bermula tahun ini, apa kata kurangkan aktiviti sebegini dan tumpukan kepada perkara lebih penting.

5. Adil kepada wanita.

Ada jejaka suka menggunakan kuasa veto sebagai lelaki. Lelaki sebegini selalu mahu wanita di sekeliling mengikut kata atau cara mereka. Mereka selalunya akan marah jika wanita melakukan sesuatu, tetapi apabila mereka buat - tidak mengapa! Tidak adil begini...

No comments: